torsdag 11 juni 2009

Skrivet i ADHDbloggen... jag blev arg...

Läste en blogg som gjorde mig arg. En person med diagnos som spär på folks fördömmanden om att ADHD inte finns... Att medicin bara är till för att "foga" och "droga" och "punda" ner oss... Han måste fått en felaktig diagnos... inte så konstigt när han gått på tjack en längre tid...

Alla dessa som "är mot diagnoser" och "mot att droga ner" mm... varför kommer ingen med ett alternativ som fungerar... varför är det ok att dömma och fördömma men inte komma med en lösning? Varför är det ok att säga åt andra människor att dom är dåliga dåliga dåliga och att man inte tar tag i problemen? Det gör ju inte dom heller... Jag tar i tu med mina problem varje dag... jag måste gå upp och leva med mig själv och min hjärna och mitt hjärta varje dag... mina känslor, mina tankar... hur kan ni dömma mig när ni inte har alla fakta... ni har aldrig varit jag... ni kommer aldrig vara jag... ni har ingen rätt att dömma mig!!!

Inga kommentarer: