fredag 12 juni 2009

Ritalin

Var hos läkaren idag och fick byta till Ritalin... jag ska ta en icke depotablett 10mg kl 10 och en kl 14... för att se om jag tål Ritalin. Då kommer jag få två kraftiga energiökningar á ca två timmar som sedan avtar... Betyder det att jag kommer va påtänd i två timmar två gånger om dagen?!? Eller kommer det bli bra effekt av det man vill eftersträva två timmar två gånger om dagen? Eller kommer det bli helt hemskt o destruktivt...

Det känns både skönt att få byta men ändå lite "läskigt" då man inte vet hur man kommer reagera... jag oroar mig lite... Läkaren bad mig skriva en liten humördagbok...

Var hos min sjukskrivningsläkare på psykiatrin igår. Svaret på varför stöd, terapi, samtal el dyl uteblivit under medicineringen var att dom håller på att omorganiserar... så till september så kanske... Det hjälper väl inte nu! Samt att jag har en pågående depression hjälper inte heller... och vad hände med remissen för utredning på Bipolärcentrum?

Inga kommentarer: