lördag 13 juni 2009

Dag Ett och en tanke på trafiken...

Första dagen med Ritalin... Det var ingen fara... =) Det känns bättre och jag känner igen mig själv igen... gladare! Mer ork. Kände inte av nån "energikick" dock... Det var som förut fast inte lika virrigt... tror jag... måste ju observera under flera dagar... det här kanske bara var en bra dag... med bra inslag!

Jag fick ju träffa min syster och hennes sambo! Vi gick på stan i hällregn... men jag lyckades komma utanför dörren och jag orkade gå flera timmar på stan! Ovanligt!!! Jag var tom på riktigt gott humör trots att jag blev irriterad på bilar som tutar på varandra när de de tutar på inte kan göra något åt situationen...

Nu kom jag o tänka på stress vid körning... jag försöker planera min körning och undviker att köra om jag inte känner att det är ok... man måste vara ansvarsfull i trafiken! Jag har aldrig haft några problem med att köra bil när jag väl kör! Ja förutom att hitta då förstås...

Själv skäms jag som en hund ifall jag mot förmodan råkat hamna mitt i en sväng för en korsande körbana och blockerar trafiken... även om det är bilen framför mig som som satt mig i den situationen av en eller annan anledning... om jag då inte kommer någonstans... varför tuta?!? Bilisten som tutar ser ju att vi sitter fast... oftast inträngd mellan två bilar... eller fotgängare... och dom i kön bakom som inte ser... dom vet ju inte ens vad dom tutar på... tänk om nån föder på övergångstället!!! (inte så troligt... men det vet ju inte dom...) Alla tutar i Grekland... ja där ja... där hör det till... men här tutar folk för att om inte förstår bättre! Och tutar tillbaka på varandra o grejjer...

Med allt detta tutande... stress! Tänk om en mindre stresstålig, instabil person skulle hamna i en sån situation... och bli tutad på... Vad händer om denne stackare trycker på gasen i panik och mejar ner hela övergångstället... ja människorna menar jag då! Går det fortare då? Då kommer ingen någonstans... och ambulansen kommer inte heller fram för folk vägrar flytta sig för risk att förlora "sin plats i kön"... en reflektion bara... som jag tänker på ibland när jag går över ett övergångställe....

Inga kommentarer: