onsdag 8 april 2009

Maximum solacium est vacare culpa -- "Största trösten är friheten från skuld"

Nu är våren här! Bar för det så regnar det i skrivande stund...

Jag har börjat på min medicinering... oh härliga tider!! De får mig att må så mycket bättre... så mycket jämnare i energi o humör. Får mig till att bli en positivare och gladare människa som orkar mer... Trots att omständigheterna kunde vara bättre så mår jag verkligen fantastiskt!

Tyvärr är det ju så att även om mitt humör och inställning och fokusering ändras så gör ju inte omgivning, situation och andra människor och deras agerande det... Men det är något de själva får leva med sedan...

Det förvånar mig vad folk tror att dom vet, vad dom tror att dom kan göra och komma undan med det... Vad folk är helt övertygade om, att dom tror att dom vet utan att ha frågat någon... för dom har hört något... kanske... Stackars människor... Men som sagt... Kappvändare vänder snart sin kappa utochin och får gå utan kappa alls... då blåser det minsann...

Jag vill bara må bra... få allt som ligger o släpar ur världen... göra mig av med bekymmer och saker som dröjt... speciellt de som dröjt... det har gått alldeles för länge nu... dags att vårstäda i patrasket...


Lägg ägg! Nu är det påsk!

Inga kommentarer: