lördag 18 april 2009

Behov...

Den här dagen började dåligt... fortsatte dåligt o avslutade dåligt... det är sånna här dagar då man kan be hela världen dra åt helvete bara för att man menar tvärtom, bara för att man behöver vara behövd men vågar inte riskera att inte vara det... inte vara något värd... bättre att refusera än att bli refuserad... bättre att ta avstånd än att bli tagen avstånd ifrån...

Allt detta handlar om rädsla och dålig självbild, om önskan och behov... alla har ett behov av att vara värda något för någon, alla har ett behov av bekräftelse...

Känslan att inte höra till... att alltid vara lite utanför... det är inget som jag själv valt att vara eller känna... det är så jag känner, det är så det alltid har varit. Ni kan inte säga till mig hur jag ska känna eller tycka... ni kan inte säga åt mig att jag måste se eller förstå... för ni vet inte hur jag uppfattar verkligheten... ni vet inte hur det känns när jag känner...

Just nu har jag ont i hjärta, hjärna och själ... vem hjälper den som hjälper?

Inga kommentarer: