fredag 1 maj 2009

Det här är inte min värld att leva...

Jag vet inte vad som händer med mig... verkligheten(?!?) kommer i kapp mig och jag känner mig kränkt, utnyttjad, åsidosatt och förgänglig... Hur värderar, värderas och värdesätts man?!?

Folk tål inte att man säger ifrån. Reality bites! Man blir bemött med defensivitet, oförståelse, aggression eller ignorans... Tål du inte att dina vänner säger ifrån när det känns fel... men låter din omgivning spotta dig i ansiktet... vad är du då?!? Jagar du andras gunst men överger dina vänner... vad är du då?!?

Jag vet vem jag är... jag vet vad jag står för! Jag säger förlåt om jag har fel men står upp för det jag tror på! Står upp för dem som är mina vänner... Men vem står upp för mig...?

Den här världen är inte till för mig... inte min att leva... för den förstör mig...

Vi föds till ett ständigt lidande... och ibland vill man bara göra slut på det...

Inga kommentarer: