fredag 8 maj 2009

Fett äkta!

Medicinen verkar ha lugnat ner sig lite och en hel dos (54mg) fungerar ganska bra... Aningen lite för emotionell dock... övergående hoppas jag... visst är jag van med kaotiska känslostormar, besvikelse, glädje, destruktivitet, kärlek, aggressioner, frustrationer osv. allt blandat i ett enda virrvarr som spretar åt alla håll o kanter, sticker folk i ögonen... fast det här känns som något helt annat! Något nytt... för att jag är ny...

Jag känner mig vilsen... skör... osäker... frustrerad... ensam... ensam... ensam och åter ensam... tårarna är ofta de enda som smeker min kind... mina bästa vänner tårarna... kommer alltid tillbaka... kommer alltid finnas där...

Ett uppvaknande lite för sent kanske... folk bryr sig inte om personen bakom det fysiska, materiella, finansiella... det är inte mig dom tycker om... det är inte mig dom ser... det är inte jag som är önskvärd...

Hellre ett brutalt uppvaknande, se verkligheten från den minde vackra sidan, känna besvikelsen och gå vidare... än att leva i en illusion... Jag är hellre älskad för den jag är, än för det jag ger! Hellre äkta än falsk!!!

Många tror att jag inte tycker om mig själv... Helt fel!!! Jag tycker om mig själv... jag tycker att jag är bra! Jag vet att jag har så mycket mer än vad ni väljder att se... och jag väljer att visa!

Folk säger att det bara är att skita ialla dåliga människor och att jag gräver ner mig... Mästrar mig i hur jag ska vara, känna, göra, tycka mm... Denna missunsamma värld tillåter en inte att vara lycklig... men inte heller att sörja, må dåligt, kritisera och bearbeta! Hur fan vill ni ha det egentligen!?!

Prova på att vara jag en vecka! Tänka dom tankar jag tänker, ha de erfarenheter jag har, känna de känslorna jag känner, uppleva saker som jag gör, bli behandlad som jag blir behandlad... ORKA VARA JAG!!! SEN kan ni komma o mästra mig i hur jag ska tänka, tycka, handla och vara! SEN kan ni dömma mig! Inte innan dess! Men ni kommer ALDRIG bli mig, ni kommer aldrig vara jag!!! SÅ DÖM MIG INTE!!!

Inga kommentarer: