måndag 1 februari 2010

Less...

Vänner hör av sig till varandra... iallafall då o då... iallafall ibland...

Jag hör av mig till mina vänner... iallafall då o då... iallafall ibland...

Men dom som inte hör av sig till mig... ens då o då... eller inte ens ibland... är dom då vänner?

I en vänskaplig relation komunicerar man med varandra... Ibland först den ena ibland först den andra... det är inte bara en som har plikt att hålla kontakten... är det så, är det inte en vänskapsrelation... då är man försummbar, icke viktig, inte en vän... då är det en monolog...

Jag är trött på att ha "plikt skyldighet" att vara den som hör av mig... som känner mig skyldig när det gått "för länge"... slut på det nu... mina vänner håller kontakt med mig även om jag inte hör av mig först...

Vi får väl se om jag har några vänner kvar efter ett år...

Inga kommentarer: