måndag 27 juli 2009

Rehab is for quitters...

Ni är mina vänner... eller?
Jag är eran... eh... ?!?

Vad fan är jag för er egentligen... nån som är bra att ha när ingen annan förstår... nån som är bra för att jag alltid ställer upp... nån som är bra att ha som chaufför för att man är nykter... nån som är bra att ha när ingen annan vill hitta på något... nån som är bra att utnyttja för att jag är snäll... nån som är bra att ha för att jag förlåter gång på gång på gång... nån som är bra att prata av sig med... nån som är bra att ha att kasta all skit på... nån som är bra att ha för att jag har en hjärna och ett hjärta...

Men varför vill ni inte hitta på roliga saker med mig... varför vill ni inte ha med mig på fest... bara för att jag inte dricker?!? eller bjuder... varför vill ni inte dela er glädje... bara er sorg o bekymmer... varför kräver ni av mig... varför belastas jag med ansvar som jag inte har... varför vill ni inte ge något tillbaka...

Jag kanske ska sluta med vänner...

Finns det rehab för att sluta med vänner...?

2 kommentarer:

Anonym sa...

En tanke bara.. M****, du verkar ha världens sämsta vänner många gånger om...byta umgänge= må bättre? /kram m

Asiankitten sa...

=( Tack för tanken... jag gör så gott jag kan för att vara en bra människa och en bra medmänniska... Inte lätt att hitta "rätt" är i livet... Kram